24. Juli 2007

Öl på Kvarnen

Tradtionsrika restaurangkrog Kvarnen på Södermalm i Stockholm får fortsätta servera öl och andra alkoholiska drycker till sina gäster. Det har Länsrätten beslutat och går därmed emot Stockholms stad som ville dra in licens för alkoholservering.

Jag kan inte detaljerna i fallet och jag bryr mig inte riktigt, men jag har varit flera gånger på Kvarnen och det är ett av de få ställen i Stockholm med atmosfär och känsla. Det är Hammarbyfansens gamla krog, det är stort och hyggligt och de serverar mycket bra svensk mat, inte heller lätt att hitta i en djungel av mest oigenkännliga blandrätter.

Jag är nöjd att också på hösten kunna ta en öl på Kvarnen.

1 Kommentar:

Hansbaer hat gesagt…

Ja, Gott sei Dank!
Im Gegensatz zu den meisten Läden in Stockholm gibt es dort nämlich auch gescheites Bier - und leckeres Essen zu annehmbaren Preisen.
Da sehe ich auch über den häufig recht mäßigen Service hinweg...